יום שני, 10 במרץ 2014

מהו "הטקסט השמאלי"?

הטקסט השמאלי, או הטקסט הצידי:
טקסט זה הוא חבר לדבר ולו נשמה משלו. מדובר יחד בשני קווים מקבילים הקשורים זה לזה ושלעולם לא יפגשו, אבל הם קווים וצמודים. מעין מהות, ללא היררכיה וללא תלות של טקסט אחד בשני. אחדות מפוצלת בעמוד אחד, בו שניים מרובדים כבצל וצומחים מאדמת מוחי שאינה נחה לרגע.

שיר עומד בפני עצמו כי אנחנו מציגים אותו. טקסט עומד בפני עצמו כי ככה אנחנו מציגים אותו. האם המילה "של" עומדת בפני עצמה? שני הקטעים, עומדים בפני עצמם ואינם קבולים לתכתיבי משמעות עודפים. החיבור שנוצר בין המהויות השונות לכאורה שהם מציגים, יוצר מעין מהות נוספת במוחו של הקורא, וזאת באופן בלתי מודע ואפילו בלתי רצוני. הקשרים בין אות לאות ובין מילה למילה יוצרים את עולם הכתיבה, והקשר בין טקסט אחד למשנהו יוצרים את מקום מגורינו בעולם הזה. את החדר בו אני מטלים את עצמו למנוחה או לעבודה. את הקרקע להליכה. כתיבה מורכבת מרבדים שונים של ידע. מילה אינה עומדת בפני עצמה, כל שכן שירה או הקשרים בין מילים.

כתב סתרים - כתב רשי ככתב סתרים, אשר מציג את נושא הירידה למעמקי המילה, ההישארות בתוכה, את תשומת הלב שאנחנו מקדישים לכל חיבור וחיבור, ומתוך כך יוצאים אל עולם של אפשרויות חדשות מעצם ההתעכבות על המילה הבודדה, רק כך יכולות לעלות שאלות בנוגע לטקסט, דבר שפחות סביר שהיה קורה לו היינו מתעלמים מהכתוב.

אינהיביציה - ריסון ועיכוב - הרצון הוא לייצר מנגנון שייעכב תגובה מיידית ויביא את הצופה לכדי שאלת שאלות על הטקסט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה