יום שבת, 4 ביולי 2015

החינוך שכנגד / אילן גור זאב

החינוך שכנגד הוא אמירת "הן" רבתי לאהבת החיים, אחריות רליגיוזית כאוטופה נגטיבית האפשרית אפילו בעידן מהירויות-העל, בינות לזירות השונות, למהירויות השונות, למרחבים הפרה-מודרניים, המודרניים והפוסט-מודרניים, ולנוכחויות הקדושה האלוהית, הקדושה שבהריגה ההומניסטית של האלוהים ולנוכחות גלות הקדושות כולן לטובת האקזיסטנציה של פני השטח והזימון ל"שיבת הביתה" אל האין לצלילי המוזיקה של האקסטזיס היורש את הפואזיס. בין הזירות, מתוך הסדקים ונוכח האין-סופיות שהאנושות מהווה בה שאלה מכרעת ופירור קטון בכוכב נידח, תוך חציית גבולות ואהבת חיי האורחה ואלתור-התמיד מתפתח החינוך-שכנגד, צומח בענווה ובאהבה עצמית המתאפשרת מתוך אהבת החיים כתהום, כסכנה, כחיבוק, כיצירה,כאירוניה עצמית המודעת למשימתה האין-סופית, הקדושה.

מתוך: חינוך - מהות ורוח, עמ' 40.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה